Odpowiednie przygotowanie i zabezpieczenie maszyn do transportu morskiego to skomplikowany, a jednocześnie bardzo ważny proces. Ze względu na wymiary urządzeń oraz ich przeznaczenie, ich przewóz musi być dobrze zaplanowany. Sprzęt powinien być również staranie zapakowany w sposób, który ochroni go przed agresywnym środowiskiem morskim, wilgocią czy mikroorganizmami. W przeciwnym razie mogłoby dojść do jego uszkodzenia. Sprawdź, jak wygląda zabezpieczenie maszyn, ich pakowanie i załadunek na statek.
Pakowanie maszyn do transportu morskiego
Pakowanie maszyn musi poprzedzać wizja lokalna i pomiary poszczególnych elementów linii produkcyjnej lub robota. Specjaliści wspólnie ustalają, jakie części trzeba rozmontować, a jakie można przetransportować w całości. Następnie należy zamówić odpowiednie skrzynie. Do transportu morskiego najczęściej wykorzystuje się modele z drewna, które wykazują wysoką odporność na działanie wilgoci. Jednocześnie muszą być duże i wytrzymałe. Każda ze ścian oraz wieko są montowane przy pomocy gwoździ, śrub lub mechanizmem zakładkowym. Dzięki temu można dokładnie zamknąć poszczególne elementy maszyn.
Każde pakowanie maszyn musi poprzedzać odpowiednie zabezpieczenie mechaniczne przed przesuwaniem się wewnątrz czy przypadkowym uruchomieniem. W tym celu wykorzystuje się specjalne pasy, które następnie zabezpiecza się środkami antykorozyjnymi. Najczęściej stosuje się do tego dedykowane folie, papiery oraz umieszcza pochłaniacze wilgoci. Każdą zamkniętą skrzynię należy ponadto odpowiednio oznakować – dopiero wówczas można ją załadować do kontenera przy pomocy wózka widłowego lub załadować na samochód. Transport maszyn przemysłowych na statek odbywa się przy użyciu dedykowanego dźwigu lub suwnicy.
Jak poprawnie zapakować maszyny do spedycji morskiej?
Transport ciężkich maszyn z wykorzystaniem statków jest jednym z najczęściej wybieranych metod międzykontynentalnej wymiany towarów. Podmioty, które realizują takie usługi muszą przestrzegać określonych przepisów. Ze względu na zasolenie, zmienne warunki atmosferyczne, różne temperatury i wilgoć, każda skrzynia i znajdujący się w niej towar muszą być odpowiednio zabezpieczone. Ładunek powinien być stabilny i dobrze przymocowany do dna skrzyni przy użyciu pasów transportowych, gdyż na morzu kontenery są narażone na wstrząsy, przechylanie się czy przemieszczanie.
Warto pamiętać, że zasady pakowania specjalistycznych urządzeń transportowanych drogą morską regulują również organizacje międzynarodowe, jak Międzynarodowa Organizacja Morska, czy Międzynarodowa Izba Handlowa. Ważne są takie parametry, jak wymiary, waga, stan techniczny, kształt, elementy ruchome czy możliwości przetransportowania maszyny w częściach.
Czy transport morski jest bezpieczny dla maszyn?
Odpowiednio przygotowany transport maszyn jest w pełni bezpieczny dla urządzenia. Ważna jest współpraca pomiędzy firmą produkującą (integratorem linii stanowisk zrobotyzowanych) a transportową. Zachowanie odpowiednich standardów zapobiega rozszczelnieniu się kontenera czy skrzyni, a także pozwala na sprawny przewóz maszyn i rozładunek, by w całości dotarł do klienta. Po dowiezieniu elementów do miejsca docelowego, specjaliści, którzy wyprodukowali maszynę, najczęściej na miejscu ją składają i uruchamiają. W Taskoprojekt S.A. szkolimy również personel z obsługi urządzeń, a w razie pytań nasi specjaliści są zawsze do dyspozycji klienta.
Projektowanie i budowa maszyn to wieloetapowy proces, który różni się stopniem skomplikowania. W zależności od potrzeb klienta i przeznaczenia dopasowujemy maszyny tak, by w pełni spełniały swoje zadania. Realizowaliśmy zlecenia dla zagranicznych firm, a każdy element urządzenia dotarł w nienaruszonym stanie do miejsca docelowego. Warto zaufać specjalistom w branży!
Polecane wpisy blogowe
Spawanie, zgrzewanie, klejenie czyli robotyzacja procesów montażowych
W jaki sposób automatyzacja i robotyzacja rozwiązują problemy z jakością wytwarzanych dóbr w firmie?